CONTAMOS CONTIGO PARA CREAR UNA COMISIÓN DE PATIO INCLUSIVO


COMPTEM AMB TU PER CREAR UNA COMISSIÓ DE PATI INCLUSIU

 

Que no saps que és un pati inclusiu? No et preocupes, ara t’ho expliquem i de segur que t’engresques a col·laborar-hi. Quan diem que volem un pati inclusiu estem dient que volem un espai que done als xiquets i xiquetes possibilitats de jugar a més coses que a la pilota. Es tracta de fer que el pati oferisca les mateixes oportunitats de joc i exploració a tot l’alumnat.

 

Per això és important tenir en compte l’estructura, el disseny i els elements del pati per afavorir el joc i els aprenentatges. Ací és on entra en acció la comissió. Ens hem preguntat si el nostre pati podria considerar-se un pati inclusiu i hem arribat a la conclusió que no, que no ho és, i que caldria fer-hi algunes reformes perquè tots els xiquets i xiquetes es troben al seu lloc. Tenim un pla de treball traçat: el pots llegir en el document adjunt.

 

Cal pensar i després... posar-se a les mans: agafar pintures, materials reciclables… Que si unes marques a terra perquè facen salt de longitud, que si millor dibuixar un laberint... Que si fiquem unes rodes de pneumàtic tombades perquè les salten... Que no, que això no perquè poden fer-se mal. Doncs un terrari per a Infantil...

 

Quan arribe el dia de treball, vinga xiquets i xiquetes per ací i per allà mentre les mares i els pares es posen a la faena. I després... l’esmorzar!!! Riures compartits.

 

---------------------------------------------------------------------------

CONTAMOS CONTIGO PARA CREAR UNA COMISIÓN DE PATIO INCLUSIVO

 

¿Que no sabes que es un patio inclusivo? No te preocupes, ahora te lo explicamos y seguro que te animas a colaborar. Cuando decimos que queremos un patio inclusivo estamos diciendo que queremos un espacio que dé a los niños y niñas posibilidades de jugar a más cosas que a la pelota. Se trata de hacer que el patio ofrezca las mismas oportunidades de juego y exploración a todo el alumnado.

 

Por eso es importante tener en cuenta la estructura, el diseño y los elementos del patio para favorecer el juego y los aprendizajes. Aquí es donde entra en acción la comisión. Nos hemos preguntado si nuestro patio podía considerarse un patio inclusivo y hemos llegado a la conclusión de que no, de que no lo es, y que habría que hacer algunas reformas para que todo el alumnado se encuentre en su lugar. Tenemos un plan de trabajo trazado: lo puedes leer en el documento adjunto.

 

Hay que pensar y después... ponerse a la faena: coger pinturas, materiales reciclables… Que si unas marcas en el suelo para que hagan salto de longitud, que si mejor dibujar un laberinto... Que si metemos unas ruedas de neumático tumbadas para que las salten... Que no, que ésto no porque pueden hacerse daño. Pues un terrario para Infantil...

 

Cuando llege el día de trabajo, venga niños y niñas por aquí y por allá mientras las madres y padres se ponen a laborar.  Y después... el almuerzo!!! Risas compartidas.                                                

 

Patio inclusivo
COMISIÓN PATIO INCLUSIVO.pdf
Documento Adobe Acrobat 101.5 KB

CONTACTO AFA

afavivers@gmail.com

 

CONTATO CEIP

Calle Jaca s/n 46010 Valencia

Telefono: 962566790

email: 46013505@edu.gva.es

Fax: 962566791

https://portal.edu.gva.es/ceipvivers